Tuesday, December 6, 2011

macam mana emas boleh naik haa!!!

Salam 'Alaikum  kepada yang membaca,melihat,menengok,membeli,menyimpan,menggadai emas dan yang lain-lain lagi lah..banyak sangat kot..huhu..
  Hari ini saya nak kongsi dengan anda semua camna emas tu naik nilainya.Ramai orang pening lah,tak tahulah,tak retilah,camna nak tengok harga emas ni???dan ada juga yang masih ada simpanan emas pusaka tapi tak tahu camna nak gandakan nilainya @ hanya simpan semata2.Ada juga yang minat sangat2 dengan emas tapi tak reti camna nak belinya,tak reti juga camna nak mulakan pelaburan emas ni...banyak lagi masalah2 yang dihadapi oleh orang2 sekarang...

  Di sini saya ingin berkongsi dengan anda beberapa cara untuk kita menilai kenaikkan harga emas semasa..Anda mungkin tahu laman sesawang http://www.kitco.com/ ...okay,di sini anda boleh melihat chart emas (gold chart) yang mana ia di update dari masa ke semasa...cuba tengok chart di bawah :-

chart emas selama 2 bulan mula dari USD 1620-USD 1795
 okay...chart di atas telah menunjukkan kenaikkan harga emas dalam tempoh 2 bulan bermula dari 06 okt 2011 dengan USD 1620 = RM 5,115.72..berakhir pada 05 dis 2011 dengan USD 1795 = RM 5,668.34...Apakah yang anda telah lihat pada chart ini?Adakah terdapat keuntungan pada nilai emas tersebut?sekiranya anda membeli emas pada tarikh 06 okt, tidakkah anda telah mendapat keuntungan?berapakah keuntungan yang anda telah dapat?

jawapan:-

- Chart di atas menunjukkan nilai  1 ounce = 31.10 gram emas.
- nilai belian USD 1620 convert = RM 5,115.72 (pd 06 okt )
- nilai semasa USD 1795 convert = RM 5,668.34 (pd 05 dis)
- keuntungan dalam RM 552.62
- kenaikkan sebanyak (5%) untuk 2 bulan tersebut.

Jadi,apa yang anda boleh faham pada chart yang saya jelaskan di atas?begitulah seterusnya nilai kenaikkan harga emas dari masa ke semasa.Anda gunakan juga cara yang saya tunjukkan di atas untuk nilai kenaikkan nilai emas dalam chart emas tahunan,caranya tetap sama cuma chart emas yang akan  berbeza.... :)

tengok chart emas dalam tempoh 6 bulan (06 Jun-05 Dis 2011) di bawah :-


Begitu juga dengan chart emas dalam tempoh 1 tahun (pada 2011) :-

okay...itulah sedikit sebanyak yang saya dapat berkongsi dengan anda semua,saya harap dengnan perkongsian saya kali ini yang sedikit dapat emebantu anda dalam menilai pelaburan emas dan dapat menguntungkan anda kelak, semoga anda kaya dan berjaya... :)

sekarang saya berada di Mesir...bagi yang ingin membuat pembelian emas melalui saya boleh hubungi saya +201115946755 (Mohd A'fifi)

                                                ~kepuasan anda nilai kejayaan kami ~

mohd a'fifi
emaspadu02@gmail.com

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More