Sunday, June 12, 2011

Dinar Iraq diapungkan???Mari kita tengok...


RINGKASAN PENANDA ARAS RV IQD :

1) TEKANAN HARGA MINYAK!
...Peningkatan mendadak harga minyak melepasi 100 dollar setong menyaksikan perlumbaan ke tahap tertinggi harga minyak dijangka boleh mencapai 150 usd setong?? . Dan dengan desakan rakyat baru-baru ini, takkanlah kerajaan Iraq tak naikkan harga minyak mereka. Takkanlah nak jual minyak dengan harga yang murah. Secara faktanya, Iraq adalah pengeluar minyak yang kedua terbanyak di dunia selepas Arab Saudi. Simpanan atau rizab minyak mereka sahaja ada $10 TRILLION USD (belum digali). Jadi takkanlah nak biarkan negara mereka miskin.

2) PERGOLAKAN POLITIK ASIA BARAT.. KESAN POSITIF RV???
Ketika ini, semua pemerintah dan raja Arab takut dengan kuasa rakyat sepertimana yang berlaku di Mesir dan Tunisia (sekarang ni merebak kat Libya dan Bahrain). Di Iraq sendiri, ada demontrasi seperti di Mesir yang menyebabkan 14 mati minggu lepas. Mereka tuntut agar kerajaan buat revolusi dalam ekonomi dan kehidupn mereka.(yelah kalau nak pergi melancong, kena bayar hargamahal..bayangkan datang ke Malaysia, kena jadi jutawan dulu sebelum dapat beli tiket kapal terbang yang harganya ribuan ringgit) Jadi nak tak nak, pemerintah Iraq akan apungkan mata wang mereka demi 'menyejukkan' kuasa rakyat ini.

3) JANJI PEMIMPIN IRAQ "PERUBAHAN 100 HARI" !
Perdana Menteri Iraq, Nuri al-Maliki desak menteri kabinetnya buat perubahan dalam masa 100 hari selepas demontrasi minggu lepas Rakyat Iraq bangkit kerana menuntut kerajaannya mempercepatkan usaha - usaha melengkapakan prasarananegara.

4) RV KEPENTINGAN CHINA...
Satu lagi dilaporkan yang wakil kerajaan China telah berada di Baghdad minggu lalu dan telahmenandatangani persetujuan dinar Iraq diapungkan. Khabarnya Kerajaan US nak bayar hutang China melalui dinar Iraq ini sebab US pemegang terbesar dinar Iraq ini. Jika ia berlaku, bukan setakat US dapat bayar hutang, kita pun akan kena tempiasnya sekali.

5) SIDANG LIGA ARAB...
Iraq akan mengadakan Sidang Kemuncak Liga Arab 29 Mac ni. Untuk tunjukkan kepada dunia bahawa mereka sudah berubah, maka sudah tentu Dinar Iraq ini akan diapungkan dan mungkin diumumkan masa sidang kemuncak ini..

Selain itu Maklumat tidak rasmi yang diperolehi daripada money changer di Timur Tengah ( yang berurusan direct dengan CBI), kemungkinan besar dinar akan diapungkan tak lama lagi.

MULAKAN PERANCANGAN ANDA:
JIKA RV PADA KADAR USD 0.10 = RM 0.30 X (CONTOH SIMPANAN ANDA) IQD 100,000 = RM30,000
JIKA RV PADA KADAR USD 0.30 = RM 1.00 X (CONTOH SIMPANAN ANDA) IQD 100,000 = RM100,000
JIKA RV PADA KADAR USD 1.00 = RM 3.00 X (CONTOH SIMPANAN ANDA) IQD 100,000 = RM300,000
*dan jika rezeki kita murah lagi:
JIKA RV PADA KADAR USD 3.00 = RM 9.00 X (CONTOH SIMPANAN ANDA) IQD 100,000 = RM900,000



sumber: TAUFAN EMAS

1 comments:

Assalam,
Boleh saya tau bila Dinar Iraq akan do RV?

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More