Saturday, June 11, 2011

Harga Emas Kembali Merosot

TEMPOH  Interaktif, New York - Memanasnya krisis Politik di Timur Tengah dan Afrika Utara Serta kebimbangan tingginya Inflasi Membuat pemodal Mengalihkan pelaburannya ke emas. Walhasil, harga emas naik ke tahap tertinggi Baru. Harga perak Juga mencapai puncak tertinggi dalam Tiga dekad.


Harga emas untuk bulan April Dilaporkan Kontrak naik US $ 21,3 (1,5 peresn) ke level 1.431,2 pada troy ounce di bursa Komoditi New York Semalam. Namun, petang ini harga emas turun sedikit US $ 1,3 (0,09 persen) menjadi 1.429,9 pada troy ounce.

Dan harga perak untuk  bulan April Juga naik 61 sen (1.8 peratus) menjadi US $ 34,43 per ounce. Ini merupakan harga tertingginya sejak  awal  tahun 1980, berada Pendapatan ke atas US $ 50 per ounce.

"Ketegangan Politik di Timur Tengah kemungkinan akan Membuat harga tenaga akan cenderung untuk naik  untuk  waktu  yang  lebih lama dan berhati - hati di kenaikan Tahap awal ini ," ujar Analis Dari MG Global.

Harga platinum untuk antaran bulan April Juga dijangka  naik US $ 35,9 (2 peratus) menjadi US $ 1.845,1 pada troy ounce. Dan untuk logam lainnya seperti paladium untuk Kontrak untuk bulan Mac Juga naik US $ 16,7 (2,1 peratus) menjadi US $ 814,35 per troy ounce.

Naiknya Jualan Kenderaan di bulan Februari membantu kenaikan harga  platinum dan paladium, kerana logam ini sebagai kelengkapan pemangkin Penukaran kereta. Sehingga pergerakan harga  logam jenis ini juga sering dipengaruhi oleh berita penjualan automobil dunia. Dan untuk Komoditi Tembaga, harganya naik 1 sen (0.3 peratus) menjadi US $ 4,49 per pon.

"Lonjakan ini Bukan Hanya menggambarkan bahawa pertumbuhan China Yang menarik Yang Masih interaktif mampu meningkatkan permintaan logam," papar Penganalisis Dari MF Global.

Sentimen Jangka Pendek akan didominasikan sentimen ketegangan Politik di Timur Tengah dan Afrika Utara, walaupun harapan Yang global mendasar Ekonomi Kurang kondusif seiring naiknya harga Minyak Juga akan menyekat kenaikan harga logam.

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More