Tuesday, July 12, 2011

Apakah Momentum Gold dapat dihentikan?


Harga emas telah bangkit ke paras rekod, disokong oleh rayuan tempat mereka yang selamat untuk pelabur yang mencari perlindungan dari ketidaktentuan ekonomi,dan cara untuk melindungi daripada inflasi.tempat Emas selamat permintaan perlindungan dan inflasi telah menyediakan logam dengan momentum yang begitu banyak,bahawa ia seolah-olah mampu berpegang kepada rali yang meskipun apa berita ekonomi bergantung perancangan.

Pada hari Khamis, European Central Bank mengumumkan bahawa ia akan kenaikan kadar faedah penanda aras sebanyak 25 mata asas. Kenaikan kadar sepatutnya telah menghantar harga emas ke bawah; bagaimanapun, berikutan berita, emas adalah sederhana oleh 50 sen kepada 1,529.70 auns troy pada bahagian Comex New York Mercantile Exchange, dengan peniaga-peniaga yang mengulas bahawa jumlah dagangan rendah.Kadar faedah yang lebih tinggi cenderung untuk melambatkan permintaan pelabur bagi emas, yang berpendapatan tidak ada kepentingan, dan sebaliknya, meningkatkan rayuan berfaedah pelaburan seperti perbendaharaan. Terbalik sederhana emas dalam menghadapi kenaikan kadar faedah mungkin disebabkan lompatan dalam Euro berbanding dengan dolar AS dan seterusnya meningkatkan permintaan terhadap emas yang berasaskan dolar AS. Kenaikan Euro ditegakkan oleh satu kenyataan dari ECB President Jean-Claude Trichet,mengulas bahawa bank itu akan terus menerima bon Portugis sebagai cagaran walaupun penarafan kredit di negara ini dipotong kepada status "ringan".



Satu lagi penjelasan untuk emas, ketabahan, meskipun kenaikan kepentingan, kekuatan dan momentum keseluruhan logam, dengan peniaga-peniaga yang mengulas bahawa pasaran emas "begitu kuat" bahawa ia mampu untuk "melepaskan" kenaikan kadar. Friday, tekanan menurun pada emas telah dibayangi oleh laporan pekerjaan yang mengejutkan Amerika Syarikat yang menyatakan tambahan tidak seberapa 18,000 pekerja ladang bukan untuk pembayaran gaji pada bulan Jun; penganalisis telah dijangka 105,000.Berita itu telah ditafsirkan sebagai tanda bahawa terdapat masa yang lebih sukar masa depan ekonomi global, dan pelabur melarikan diri ke pelaburan yang selamat mempunyai. Hasilnya, emas bergigi $ 1.538 per auns dalam dagangan awal pagi.

kepentingan ETF

Walaupun keupayaan untuk mengekalkan laluan ke atas emas, penganalisis cautioning kira-kira potensi perubahan arah meratakan, atau walaupun di ufuk, yang disokong oleh peralihan yang mendasari asas dalam pegangan pasaran emas. Salah satu perkembangan penting adalah hakikat bahawa aliran dana ke dalam ETF yang mula merosot, mengikut data terkini dari Bank Royal Scotland.
RBS Laporan menunjukkan bahawa pegangan dalam ETF emas telah menurun 16 tan metrik tahun ini kepada 2244 tan metrik menjelang akhir bulan Jun. Di samping itu, dalam pasaran niaga hadapan emas, kedudukan panjang yang bersih, atau pertaruhan ke atas keuntungan harga selanjutnya, yang diadakan oleh spekulator di bursa COMEX di New York telah menurun 17 peratus, mengikut yang paling baru-baru ini data-dibebaskan minggu yang berakhir pada 28 Jun.

Pada ketika ini, terdapat seolah-olah menjadi suatu amaun yang sama beruang dan lembu jantan mengeluarkan pendapat mereka ke atas harga emas pada masa hadapan. Banyak menanggung percaya penurunan sudah dekat, sebagai mata wang Amerika itu adalah disebabkan untuk pembetulan, dan China mungkin akan terus untuk kenaikan kadar faedah. Siling hutang Amerika Syarikat merupakan faktor utama dalam dolar AS berhampiran istilah, dan dengan tarikh akhir dekat di ufuk, mengangkat siling hutang dijangka akan diputuskan tidak lama lagi. Walaupun rundingan ke wayar, tiada siapa yang menjangkakan bahawa Amerika Syarikat tidak akan memenuhi tarikh akhir itu dan menderita akibat turun taraf kredit. Presiden Obama telah menyatakan bahawa perjanjian pengurangan hutang jangka panjang harus dicapai oleh 22 Julai.

Permintaan bank pusat Rendah

Permintaan untuk meminjam emas dari bank-bank pusat telah menurun secara mendadak, dan akibat bank-bank pusat menarik diri yang luar biasa tingginya jumlah emas dari Bank for International Settlements (BIS). Pada tahun lepas bank-bank pusat telah ditarik balik emas lebih daripada mereka dalam dekad yang lalu, menurut laporan tahunan BIS. Bank-bank pusat memegang diniagakan dalam rizab mereka, dan menjana pendapatan dengan pinjaman emas. Dari segi sejarah, peminjam terbesar emas ini telah pelombong emas yang meminjam emas untuk perlindungan nilai, yang membolehkan mereka untuk menjual emas mereka ke hadapan, pada harga yang telah ditetapkan. Lindung nilai tidak dalam kepentingan terbaik apabila pelombong harga emas naik, maka penurunan baru-baru ini permintaan. Kerana permintaan telah runtuh, dan kadar faedah secara berperingkat, bank menarik keluar emas mereka, dan dalam sesetengah kes, memilih untuk tidak menyokong emas mereka, semasa pada kadar faedah yang rendah.

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More