Wednesday, December 15, 2010

Gold's Latest Rally: Fakeout or Breakout?

NEW YORK (TheStreet) - Harga emas berundur dari kedudukan tertinggi baru Selasa kerana pelabur dibuang emas untuk saham pada data ekonomi yang lebih baik daripada anggaran.



Emas untuk penghantaran Februari turun $ 3,80 menjadi $ 1,394.20 per ounce di bahagian Comex New York Mercantile Exchange. Harga emas telah tersenarai setinggi $ 1,408.90 dan terendah $ 1,392.40.
Indeks dolar AS memperolehi 0.05% menjadi $ 79,40 sementara euro itu kehilangan 0,16% menjadi $ 1,33 vs dolar. Harga spot emas Selasa adalah penumpahan $ 1,30, menurut indeks emas Kitco's.
Terbaru Petikan dari www.kitco.com


Harga emas telah mencuba dua kali untuk berehat dan terus tertinggi baru dan setiap kali telah bertemu dengan profit taking yang menarik harga kembali ke bawah level $ 1,400. Usaha terakhir adalah 7 Disember, ketika emas mencapai intraday tertinggi $ 1,432.50 per ounce.


Soalan untuk peniaga: Apakah waktu ketiga pesona?


Harga sepertinya bersedia untuk membuat pelarian benar sampai data ekonomi yang lebih baik daripada anggaran dari pelabur AS terganggu dan mereka meninggalkan kedudukan emas mereka untuk saham.
November jualan runcit muncul 0,8% sedangkan Indeks Harga Pengeluar teras tumbuh 0.3%. Data CPI tidak cukup tinggi untuk menyebabkan kebimbangan inflasi dan nafas besar lega selepas drop bulan Oktober 0,6%, yang mencetuskan kebimbangan deflasi.


"Saya fikir kami mungkin akan menyiasat dan ujian yang $ 1,400 kisaran tapi benar-benar saya pikir kami harus mendapatkan lebih dari $ 1.416," kata Phil Streible, strategi pasaran senior di Lind-Waldock.
"Jika kita mendapatkan menutup dua hari selama yang saya fikir kita akan maju membuat tinggi sepanjang masa baru." Streible berfikir yang tinggi baru dapat $ 1,464 sedangkan tahap sokongan nya adalah $ 1.331.
Setiap dekat di bawah $ 1331, katanya, boleh menyebabkan sebuah kebingungan yang menjual momentum dan emas mungkin terpaksa untuk menguji semula tahap sokongan $ 1270-nya. Tapi untuk saat ini emas tampaknya bermaksud menyiasat tertinggi baru Selasa membantu dengan membeli safe haven.


Pemandangan emas masih tampak matang untuk membeli safe haven terutama dengan lembaga pemeringkat Moody's mengancam untuk memotong tiga kali ganda AS-A peringkat kredit jika undang-undang Pencukaian yang baru dipotong telah diluluskan oleh Kongres, yang tampaknya akan terjadi. Dolar telah mengalami akhir-akhir ini setelah pemerintahan Obama mengumumkan peraturan cukai-cut nya yang banyak laporan dikenali sebagai rangsangan lebih.


Ada juga spekulasi bahawa Federal Reserve mungkin terpaksa mengeluarkan pusingan ketiga pelonggaran kuantitatif untuk membantu kerajaan membayar untuk bil cukai dan melejitkan ekonomi.

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More